1/25/2016

Personal | How it’s going


Hey hoi! Afgelopen weken heb ik het best wel druk gehad met school. Gelukkig kon ik de meeste opdrachten gewoon op school zelf maken: het enige positieve puntje van de duizenden tussenuren waar ik mee moet leven. Dit blok zijn we bezig met Time Based Design, niet echt iets waar ik voor wil kiezen maar alsnog kan het soms interessant zijn. Niét altijd. We moeten bijvoorbeeld random personen op straat fotograferen en daarbij bedenken hoe hun leven er ongeveer uitziet en wat ze bezig houdt, filmpjes maken van één doorlopende shot van drie minuten, de route van je huis naar school tekenen op de manier hoe we het zelf beleven en gebouwen ontwerpen in dubbel perspectief. Ook hebben we een humanual opdracht: dat is de opdracht die we voor studie loopbaan begeleiding moeten maken en waar we een half jaar de tijd voor hebben. Een aantal maanden geleden hadden we een inspiratiemarkt op Minerva, daarvoor moesten we allemaal 25 zelfgemaakte afbeeldingen en 25 afbeeldingen van het internet of uit tijdschriften meenemen die ons inspireren en die met elkaar gaan ruilen totdat we weer 50 verschillende afbeeldingen verzameld hadden. Met de inspiratie van die afbeeldingen moeten we de humanual opdracht maken en met het eindproduct moet je een beetje kunnen laten zien welke richting je aan het einde van dit jaar gaat kiezen (illustratie, grafische vormgeving, product design, time based design of interieur). Later zal ik vertellen wat ik precies ga doen met deze opdracht.


Ook ben ik verhuisd naar Groningen. Het was toch wat meer gedoe met het verhuizen/klaarmaken van mijn kamer dan ik aan het begin had gedacht. We moesten een vloer leggen, gordijnen bestellen en ophangen (waarvan 1 nog geleverd moet worden), meubels halen en in elkaar zetten, een koelkast en gasfornuis laten leveren en allemaal van dat soort dingen. Maar het is eindelijk een beetje gelukt en het is nu een leefbare ruimte :-)

Voor de rest ben ik eigenlijk best wel klaar met de winter. Die sneeuw voor een paar dagen was wel oké, maar nu wil ik toch liever weer zomer. Al die grijsheid en kou maakt mijn mood zo snel depressief, en nu de feestdagen ook alweer allemaal afgelopen zijn is er niet echt meer iets in de wintermaanden om naar uit te kijken. Als ik kon was ik nu afgereisd naar Hawaii of iets dergelijks.


2 opmerkingen:

  1. Verhuizen is een heel gedoe, ik herinner het me nog al te goed van toen ik in mei op kamers ging haha! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt heel tof, je opleiding! Ben heel benieuwd naar de opdracht :). En wat fijn dat je nu in Groningen woont! Ben er in september geweest, echt een toffe stad. Lijkt me heel leuk daar, zeker als student. Pff, ik ben ook écht klaar met de winter. Zon, pleaaase!

    BeantwoordenVerwijderen